+48 42 239 00 15 infolinia sprzęt
+48 42 288 11 03 infolinia muzyka
FMR Audio

Założona w 1997 przez małżeństwo Marka i Beth McQuilkenów dla potrzeb produkcji i dystrybucji Really Nice Compressora (RNC), firma FMR Audio rodziła się przez wiele lat. Mark i Beth od 1986 roku pracowali pod szyldem Electronic Design Services (EDS) jako konsultanci nowoczesnych technologii, dostarczając optymalnych rozwiązań elektronicznych i wsparcia projektów między innymi takim firmom jak RCA, Motorola, Lockheed Martin, Boston University Center for Space Physics i BMW. Przez cały ten czas Mark rozwijał swoje projekty związane z przetwarzaniem dźwięku i produkcją audio równolegle do regularnej działalności. W 1978 Mark zainteresował się procesorami dynamiki, gdy zaczął dociekać dlaczego transmisyjne procesory sygnałowe, które instalował w kilku stacjach radiowych, kosztują tak dużo zawierając tak niewiele elementów. Chociaż szybko poznał przyczyny takiego stanu rzeczy, przystąpił do pierwszej próby opracowania własnego dobrze brzmiącego kompresora/limitera, której rezultatem było opatentowanie kompresora optycznego w 1982 roku. Jego pierwszy wielokanałowy kompresor cieszył się ogromną popularnością na trasach koncertowych i przy projektach studyjnych w latach 1978-1980. Struktura tego urządzenia stanowiła istotny element późniejszej pracy Marka, pomagając mu wykorzystać doświadczenia z początku lat 80-tych przy projektowaniu i budowie produktów audio i DSP w osiągnięciu najlepszego stosunku ceny do jakości. Pierwsza wersja Really Nice Compressora pojawiła się w 1984 roku, lecz ze względu na wysoki koszt ówczesnych procesorów DSP, była zbyt droga (około 1200$ na kanał) by pozwolić na szerokie wykorzystanie przez Marka czy kogokolwiek innego o podobnych muzycznych potrzebach i możliwościach budżetowych. Na początku roku 1997, pracując przy rekordowej ilości kontraktów dla EDS i jednocześnie nauczając produkcji audio w Austin's Community College (ACC) i nadal potrzebując wielu kanałów wysokiej jakości kompresji dla swoich różnorakich projektów, Mark zdecydował się sfinalizować projekt będący owocem jego wieloletniej wytężonej pracy. W ciągu kilku lat sprzedaży „wysokopółkowego” poprzednika RNC, IntelliCompa, Mark i Beth uzbrojeni w pokaźną ilość uwag użytkowników na temat jego zalet i wad, byli wreszcie gotowi aby zminiaturyzować swój produkt i w rezultacie utrzymać niskie koszty produkcji (dzięki czemu Mark mógł wykorzystać wiele kanałów dobrej jakości kompresji) czerpiąc jednocześnie z niemal 4-letniego doświadczenia przy tworzeniu oprogramowania i optymalizacji algorytmu kompresji. Efekt ich pracy został przedstawiony w Maju 1997 studentom Marka na ACC jako zestaw do samodzielnego złożenia, dzięki czemu mogli nabrać doświadczenia przy lutowaniu - kolejnej umiejętności bez której nie obędzie się żaden realizator dźwięku. Studenci z przyjemnością budowali i używali swoich kompresorów. Na cześć swojej pierwszej grupy odbiorców, urządzenie nazwano RNC1773 - w nawiązaniu do numeru kursu (Commercial Music Management, 1773) na którym pojawił się po raz pierwszy. Kilka sztuk zostało również rozesłanych wśród grupy przyjaciół jako podziękowanie Marka i Beth za pomoc przy dopracowywaniu oprogramowania. W ciągu miesiąca do Marka i Beth zaczęła wydzwaniać rzesza profesjonalistów i amatorów chcących kupić RNC dla siebie. W sierpniu 1997 pierwsze egzemplarze RNC zjechały z linii produkcyjnej...